مقاله

 

خرداد 1388

 

 

خرداد گرمی بود برای همه !

در سرفصل خرداد ماه 1388 و پدیده ایی به نام انتخابات ، در نظام ولایت فقیه و اسلام ، همه بروی صندلی داغ نشسته اند...

همه !

ولی فقیه چه میخواست و مردم چه کردند و چه خواهند کرد ؟

در هر تابلو و سناریویی تنها چیزی که حسابش از دعواهای سران رژیم جدا بوده و هست ، حضور مردم بود در خیابانها و تب و تاب سالهای 57 .

موسوی و انتخابات بهانه بود . مردم همیشه دنبال بهانه و فرصت هستند تا نارضایتی و حضور و قدرت خودشان را یاد آور شوند .

اکثر خبرگزاریهای خارجی که نام " موسخامنه وی " را مدتها بود مویه میکردند به تظاهرات میلیونی در تهران اذعان کردند....چقدر کم گفتند و یا بالعکس....زیاد مهم نیست ، ولی آمدند زیاد هم آمدند .

وسط این جمعییت  " موسخامنه وی" سخنرانی و یه سری کارای دیگه کرد...مهم حرف آن دو عاشق ولایت نبود . نفس حضورشان در میان آن جمعییت انبوه با خود و در خود پیامی دارد .

یک میلیون آدم عصبانی و خشمگین در تهران تکان بخورد ظرف 48 ساعت همه چیز را زیرو رو میکند و نیازی هم به گوش دادن به سخنان عاشقان بیت ولایت ندارند . اما این اتفاق نیافتاد .نمی خواستند بدون حساب و کتاب چنین بهانه ایی را زود از دست بدهند .

 

1_ انتخابات سر فصلی شد برای همه....از جمله ولایت فقیه و مردم .

2_ ولی فقیه خیلی دلش میخواست ادای خمینی را درآورد ...همان خمینی که با یک اشاره منتظری را کنار گذاشت....با یک اشاره مجوز فرود هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی با کیک و کلت را صادر کرد ....و خلاصه اشاره های خمینی خیلی اشاره بود .ولی خامنه ایی این کاره نبوده و نخواهد شد . نه توان و جذبه خمینی را دارد و نه شرایط آن شرایط است که خامنه ایی با یک اشاره دودمان رفسنجانی و امثالهم را به باد دهد و خودش بماند و اسلام !

3_ تقلبات انتخاباتی بهانه ایی شد برای بیرون ریختن مردم . حتی نام احمدی و موسخامنه وی ، هم بهانه بود .

4_ ولی فقیه به همان یک طبقه مخش هم خطور نمیکرد که آغاز پایان کارش به دست خودش انجام شود این منطق تکامل است  !

5_ مردم خواهان تغییر هستند و این خواسته کلان و بر حقشان را سالهاست با روشهای مختلف پیگیری و آزمایش میکنند .

6 _ ولی فقیه بنا به حکم قرآنش از تغییر متنفر است . ولی تغییر اجتناب ناپذیر است .

7_ مردم قدرت تشخیص دارند و حاضر نبودند تا این فرصتی را که از جنگ سران رژیم بوجود آمد را از دست بدهند .کار به تظاهرات در خیابان و تمام اتفاقاتی که افتاد ، کشیده شد .

8 _ ولی فقیه امکان سرکوب مطلق را با سپاه پاسداران دارد ولی هزینه چنین کاری یعنی سرعت گرفتن مردم در تابلوی انقلاب . بعید است ولی فقیه خودش به خودش تیر خلاص بزند .

9_ از دو تابلوی پیش روی ولی فقیه یک فرض این است که موسخامنه وی ، را بیاورد .در نماز جمعه روز 29 خرداد ولی فقیه مشتی مزخرفات و چرندیات سر هم کرد . ابتدا با تهدید امیدوار بود که جنبش عقب می نشیند  و آخرین جمله اش هم این بود : من به خاطر اسلام و نظام حاضر به فدا کاری هستم . دقیقا مضمون جمله خمینی در جریان پذیرش آتش بس در سال 67 !

یعنی یک کام به زعم خودش تاکتیکی عقب بنشیند . این امام زمان مسلمین از غرب هم نالیده بود . این یارو یا خیلی خنگه و یا خودش رو به خنگی زده.....ای آغای امام زمان مشکل تو و کل نظام تو قبل از غرب با مردم است و در فکر باش تا از این کمند تاریخی چطور پر بکشی ؟! ایران گرجستان نیست...ایران اوکراین . روسیه هم نیست ...ایران ، ایران است و شما با انسان طرف هستید ! اگر از تاریخ انسان و ایران غافل شده ایی ...پس وای به حال و روز تو و اندیشه و تمامی ساختار سیاسی و ارزشی نظامت . مبارک است !

 

 مردم باز هم و با روشی دیگر پیگیر خواسته های خود خواهند شد . اینکه به چه شکل موفق شوند و قبول تغییر را به ولی فقیه تحمیل کنند و یا ولی فقیه با شیادی باز هم بخواهد و یا بتواند مثل سابق مردم را به بازی بگیرد موضوعی قابل تامل است !

10 _ پیام استمرار این موج برای ولی فقیه باید واضح باشد ! همه گزینه ها همیشه روی میز است .

11 _ نظام ولایت فقیه بازیها و مانورهایش به ته رسیده است . در این سر فصل مهم انتخابات ، اگر ولی فقیه ناچار شود گامی به عقب بردارد و موسخامنه وی را بیاورد ، موقتا جان سالم بدر برده است . شاید خوشحال هم بشوند اما این از آن شربتهایی است که اولش شیرین است اما وقتی پایین رفت تلخی آن تا بن استخوان خواهد نشست !

12 _ در برابر این سیل بنیان کن که فعلا به آرامی حرکت میکند تنها گزینه پیش رو در برابر ولی فقیه ، وارد مذاکرات جدی شدن با غرب است و نهایتا هضم شدن در سیستم جهانی ، که البته همین تنها راه هم هزینه ایی کلان دارد که از کل نظام باید پرداخت شود .راحت نیست اما تنها راه است . البته به جز تابلوی انقلاب !

13 _ اگر موسخامنه وی را ناچارا بیاورند ، این کیسه کش ولی فقیه باید همان راهی را برود که سالها پیش خاتمی فیلم آن را بازی کرد اما این یکی باید و مجبور است جدی باشد .

هر چند ظاهرا و خوشبختانه برای چنین مانوری دیر شده ! مردم با زیرکی و چابکی ظرف 48 ساعت از موسوی عبور کردند .

14 _ این کشاکش مردم با نظام ولایت فقیه ، خیلی جدیتر و اصلیتر از بازیهای ولی فقیه با طرف غربی است . در ظاهر هم متناقض به نظر میرسد که موسخامنه وی را بیاورند و بعد بر اساس قوانین اسلام این آغا دوان دوان برود به دست بوس آن آغا و تشکر هم بکند که به رای مردم احترام گذاشتی و خلاصه چه شود ؟!

اما به نظر من سر فصل و نقطه عطف بی نظیری در خرداد 1388 رقم خورد و از این به بعد به طور جدی و واقعی پای مردم در میان است همان مردمی که خیلی از کارهایشان با حساب و کتاب است و یک جایی هم کارشان اصلا حساب و کتاب ندارد !

این داستان ادامه دارد اما نه تا بی نهایت .

تغییر در تقدیر است چون خواست مردم است و منطق تکامل .

15 _ از ابتدای این قیام و حتی قبل از آن غرب و رسانه های غربی هم واقعا سنگ تمام گذاشتند منتها نه برای مردم ! فقط برای خودشان . اینها ابتدا اسم موسخامنه وی را زمزمه میکردند اما در جریان قیام عربده میزدند که این موسخامنه وی خیلی چیزه.....خیلی جیگره.....خیلی مامانیه....آی مردم از همین نقطه موسخامنه وی باید آغاز کنید !

به قول دکتر صالحی نیا که از یکی از همین خبرنگاران پرسیده بود چرا حرف بقیه را گوش نمیدهید و انعکاس نمیدهید ؟ گفته بودند  : دستور این است که فقط از پوسترهای موسخامنه وی انعکاس بدهیم .....الان نون تو همین سر بند و پارچه سبزه.....زندگی انسانی و ارزش انسانی و آزادی و نابودی جهل و خرافات و نظام اسلامی و......دنبال این حرفها نباشید ! ما هم خودمون قرنهاست دنبال این چیزها نیستیم و مثل گراز زندگی میکنیم ....هر روز هم فربه تر میشیم !

بله در قیام خرداد 1388 همه روی صندلی داغ نشستند و هیچ چیز از چشم هیچ کس پنهان نماند !

یاد و نام تمامی جانباختگان راه آزادی چه در این قیام و چه در طول 30 سال حاکمییت جهل و جبر اسلام ، همیشه در تاریخ انسان و ایران جاودانه خواهد ماند .

 

اسماعیل هوشیار

30 خرداد 1388

 

 

 

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

مقاله ها   |    نظریات   |    اطلاعیه   |    گوناگون    |      طنز     |      پیوندها    |    تماس

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه تیف) مانع ندارد